Το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης φιλοξένησε το 11ο Διετές Εργαστήριο Διδακτικής του Συνδέσμου Νεοελληνικών Σπουδών (Modern Greek Studies Association – MGSA), υπό την αιγίδα του γενικού προξενείου της Ελλάδος στη Βοστώνη. Το εργαστήριο διοργανώθηκε από το Τμήμα Κλασικών Σπουδών και το Πρόγραμμα Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου, συγκεντρώνοντας κορυφαίους επιστήμονες, εκπαιδευτικούς και φοιτητές με στόχο τη διερεύνηση του μέλλοντος της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Η φετινή εκδήλωση, με τίτλο «Το Μέλλον της Διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού: Νέες Προκλήσεις και Ευκαιρίες», επικεντρώθηκε στην ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης και των ψηφιακών τεχνολογιών στη γλωσσική εκπαίδευση, στις καινοτόμες διδακτικές μεθοδολογίες και στον ρόλο των πολιτιστικών, λογοτεχνικών και ιστορικών σπουδών στη διαμόρφωση των Προγραμμάτων Νεοελληνικών Σπουδών.
Το εργαστήριο περιλάμβανε τέσσερις ακαδημαϊκές συνεδρίες με εισηγήσεις επιστημόνων όπως οι Christopher Brown, Παναγιώτα Γούναρη, Μαρία Καλλιαμπού, Γιώργος Αναγνώστου, Πολυβία Παραρά, Καλλιόπη Δούρου, Andrew Ntapalis και Κωνσταντίνος Σαμπάνης. Κορυφαία στιγμή αποτέλεσε η κεντρική συζήτηση «Μεταφράζοντας τη Νεοελληνική Λογοτεχνία και Σκέψη: Η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης και το μέλλον της γλώσσας» με συμμετοχή των καθηγητών Βιλελμίνης Σοσώνη, Γεωργίου Μίκρου, Βασίλη Μανουσάκη και Kelly Polychroniou.
Φοιτητές παρουσίασαν τη συνεργατική τους μετάφραση του έργου Tango in Blue Nights του Βασίλη Μανουσάκη, συνδέοντας θεωρία και δημιουργική πράξη. Η δεξίωση της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε στο γενικό προξενείο της Ελλάδος στη Βοστώνη, με την οργανωτική επιτροπή να εκφράζει θερμές ευχαριστίες στον γενικό πρόξενο Συμεών Τέγο και στους χορηγούς, όπως το Κέντρο Ανθρωπιστικών Επιστημών και το Κέντρο Ευρωπαϊκών Σπουδών του BU, το Ινστιτούτο Hariri, το Υπουργείο Εξωτερικών, τη Modern Greek Studies Association και το Μαλιώτειο Πολιτιστικό Κέντρο.
Η επιτυχία του εργαστηρίου ανέδειξε τον ουσιαστικό ρόλο της γλώσσας και της πολιτιστικής εκπαίδευσης στον 21ο αιώνα και επιβεβαίωσε τη στενή διεθνή συνεργασία στον χώρο των Νεοελληνικών Σπουδών.