Renault σε κρίσιμο σταυροδρόμι: 3.000 περικοπές θέσεων εργασίας, ζημίες και κυβερνοεπίθεση — Το τίμημα της μετάβασης στην «νέα εποχή» της αυτοκίνησης

Renault σε κρίσιμο σταυροδρόμι: 3.000 περικοπές θέσεων εργασίας, ζημίες και κυβερνοεπίθεση — Το τίμημα της μετάβασης στην «νέα εποχή» της αυτοκίνησης
Το μόνο βέβαιο είναι πως ο «δρόμος της αναγέννησης» δεν θα είναι στρωμένος με ροδοπέταλα — αλλά με σκληρές αποφάσεις και ανατροπές.

Η Renault, ένας από τους ιστορικότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη, εισέρχεται σε μια περίοδο βαθιάς αναδιάρθρωσης. Σύμφωνα με πληροφορίες του L’ Informe και του Automotive News Europe, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει την περικοπή 3.000 θέσεων εργασίας μέσω εθελοντικών αποχωρήσεων, στο πλαίσιο του προγράμματος Arrow, που αποσκοπεί στη δραστική μείωση του λειτουργικού κόστους.

Οι περικοπές θα επικεντρωθούν σε διοικητικές και υποστηρικτικές λειτουργίες, όπως τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού, οικονομικών και μάρκετινγκ, με στόχο μείωση του προσωπικού κατά περίπου 15%. Η απόφαση αναμένεται να οριστικοποιηθεί έως το τέλος του 2025, επηρεάζοντας κυρίως τα κεντρικά γραφεία της Renault στο Παρίσι, αλλά και θυγατρικές σε άλλες χώρες.

Η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι εξετάζει «τρόπους απλοποίησης λειτουργιών και βελτιστοποίησης κόστους», χωρίς ωστόσο να ανακοινώσει ακόμη συγκεκριμένα μέτρα.

«Σε ένα περιβάλλον αυξημένων αβεβαιοτήτων και σκληρού ανταγωνισμού, οφείλουμε να κινηθούμε με ταχύτητα και ευελιξία», δήλωσε εκπρόσωπος της Renault στις 4 Οκτωβρίου.
 Το 2024, η Renault απασχολούσε 98.636 εργαζομένους παγκοσμίως, όμως η οικονομική της κατάσταση επιδεινώθηκε σημαντικά.
Τον Ιούλιο του 2025, ανακοίνωσε καθαρές ζημίες 11,13 δισεκατομμυρίων ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του έτους — αποτέλεσμα της απομείωσης 9,3 δισ. ευρώ στη συνεργαζόμενη Nissan, αλλά και της ασθενούς αγοράς εμπορικών οχημάτων.

Ακόμη και χωρίς την απομείωση, τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 460 εκατ. ευρώ, σχεδόν κατά 70% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η πίεση προέρχεται από:

το υψηλό κόστος ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων,
τον ανελέητο ανταγωνισμό από Κινέζους κατασκευαστές,
και τους νέους δασμούς των ΗΠΑ, που πλήττουν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά.
 Ο Φρανσουά Προβό, που ανέλαβε καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου τον Ιούλιο, μετά την αποχώρηση του Λούκα ντε Μέο (νυν CEO του ομίλου Kering – Gucci), καλείται να αντιμετωπίσει μια τριπλή πρόκληση:

Αποκατάσταση των περιθωρίων κέρδους,
Επαναφορά της πιστοληπτικής αξιολόγησης σε επενδυτική βαθμίδα,
Αντιμετώπιση του κινεζικού ανταγωνισμού και των νέων εμπορικών εμποδίων.
Οι αναλυτές σημειώνουν πως η Renault, σε σύγκριση με άλλους ευρωπαίους κολοσσούς όπως η Stellantis ή η Volkswagen, διαθέτει περιορισμένα περιθώρια οικονομικής αντοχής.

 
 Νέα «πληγή»: κυβερνοεπίθεση σε Renault και Dacia
Σαν να μην έφταναν τα οικονομικά προβλήματα, η Renault βρέθηκε αντιμέτωπη με σοβαρή κυβερνοεπίθεση, η οποία επηρέασε και τη Dacia, τη θυγατρική της εταιρεία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της The Sun, δεδομένα πελατών, όπως ονόματα, email, διευθύνσεις και αριθμοί κυκλοφορίας, ενδέχεται να έχουν κλαπεί, αν και οικονομικές πληροφορίες (τραπεζικοί λογαριασμοί, κωδικοί πρόσβασης) δεν παραβιάστηκαν.

Η Renault διευκρίνισε ότι η επίθεση έγινε μέσω τρίτου παρόχου δεδομένων και όχι από τα εσωτερικά της συστήματα. Η εταιρεία έχει ήδη αποστείλει προειδοποιητικά email σε πελάτες ζητώντας αυξημένη προσοχή απέναντι σε πιθανές απάτες phishing.

 
 Ένας γίγαντας σε κρίση ή σε μετάβαση;
Η Renault προσπαθεί να βρει ισορροπία ανάμεσα στη μείωση κόστους και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση — μια πορεία που ήδη έχει «γονατίσει» πολλούς ευρωπαίους κατασκευαστές.
Οι περικοπές και οι ζημίες φανερώνουν ότι η παραδοσιακή βιομηχανία αυτοκινήτου δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της νέας εποχής: ηλεκτρικά οχήματα, ψηφιοποίηση, βιώσιμη παραγωγή.

Η ερώτηση που πλανάται πάνω από το Παρίσι:
 Θα καταφέρει ο νέος επικεφαλής να επαναφέρει τη Renault σε τροχιά ανάπτυξης, ή θα δούμε ακόμη έναν ιστορικό ευρωπαϊκό κατασκευαστή να παλεύει για επιβίωση;

Το μόνο βέβαιο είναι πως ο «δρόμος της αναγέννησης» δεν θα είναι στρωμένος με ροδοπέταλα — αλλά με σκληρές αποφάσεις και ανατροπές.