Στη Βουλή το θέμα των ΕΛΤΑ – Οργή και ρήξεις στη Νέα Δημοκρατία για το «λουκέτο» 204 καταστημάτων

Η ένταση για το σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ μεταφέρεται στη Βουλή

Η θύελλα για το σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ ξέσπασε στη Βουλή, όπου συνεδριάζουν εκτάκτως οι Επιτροπές Οικονομικών και Εμπορίου, μετά τη σφοδρή εσωκομματική αναταραχή που προκάλεσε η απόφαση της διοίκησης να προχωρήσει στο σφράγισμα 204 καταστημάτων.

Η τηλεδιάσκεψη των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας διήρκεσε πάνω από τέσσερις ώρες, με δεκάδες «γαλάζια» στελέχη να ζητούν εξηγήσεις, αναστολή της απόφασης, ακόμη και παραιτήσεις. Στο επίκεντρο της κριτικής βρέθηκε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, ενώ οι βουλευτές κατήγγειλαν πως δεν είχαν καμία ενημέρωση για το σχέδιο, γινόμενοι αποδέκτες σφοδρών αντιδράσεων από τις τοπικές κοινωνίες.

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης παραδέχθηκε λάθη στους επικοινωνιακούς χειρισμούς, επιμένοντας ωστόσο πως «τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα βιωσιμότητας». Από την πλευρά του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ξεκαθάρισε ότι «κανένα νησί και καμία περιοχή δεν θα μείνει χωρίς εξυπηρέτηση», υπογραμμίζοντας πως «το κράτος δεν μπορεί να καλύπτει εσαεί τις ζημιές».

Η κυβέρνηση κάνει λόγο για «αναγκαία διάσωση» και αποκλείει κάθε ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αντίθετα, τα κόμματα της αντιπολίτευσης εξαπολύουν σκληρά πυρά:
– Το ΠΑΣΟΚ ζητά εξηγήσεις για την οικονομική ενίσχυση των 250 εκατομμυρίων ευρώ που δόθηκε στα ΕΛΤΑ πριν πέντε χρόνια, κατηγορώντας την κυβέρνηση για εγκατάλειψη της περιφέρειας.
– Ο ΣΥΡΙΖΑ στρέφει τα βέλη του απευθείας στον πρωθυπουργό, θέτοντας ζήτημα διαβούλευσης με δημάρχους και βουλευτές.
– Το ΚΚΕ μιλά για «συρρίκνωση του δημόσιου ταχυδρομικού δικτύου και παράδοση υπηρεσιών σε εργολάβους».
– Ο Κυριάκος Βελόπουλος της Ελληνικής Λύσης σχολίασε καυστικά: «Αν η κυβέρνηση κλείνει τα ΕΛΤΑ λόγω ελλειμμάτων, ας κλείσει και το κόμμα της που έχει έλλειμμα 55 εκατομμύρια».
– Ο Δημήτρης Νατσιός της «Νίκης» έκανε λόγο για «εθνική ανάγκη να μείνουν ανοικτά τα ΕΛΤΑ στις ακριτικές περιοχές και στα νησιά».

Ήδη 46 καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ρόδο, Ιωάννινα και Κρήτη έχουν κατεβάσει ρολά, αφήνοντας πίσω τους μονάχα ένα σημείωμα που παραπέμπει τους πολίτες στο πλησιέστερο ταχυδρομικό γραφείο.

Η μάχη για το μέλλον των ΕΛΤΑ μόλις ξεκίνησε — και αυτή τη φορά, ο αντίλαλος δεν έρχεται από την αντιπολίτευση, αλλά από τα ίδια τα έδρανα της κυβερνητικής πλειοψηφίας.