Ερχεται το Ψηφιακό Μητρώο Οχημάτων – Το κράτος θα γνωρίζει ποιος πληρώνει, ποιος όχι και ποιος κυκλοφορεί παράνομα

Ερχεται το Ψηφιακό Μητρώο Οχημάτων – Το κράτος θα γνωρίζει ποιος πληρώνει, ποιος όχι και ποιος κυκλοφορεί παράνομα
Από 250 έως 1.000 ευρώ για ανασφάλιστα οχήματα (500 € για επιβατηγά, 250 € για δίκυκλα).

Μια νέα ηλεκτρονική εποχή ξεκινά για τον έλεγχο των οχημάτων στη χώρα, καθώς η κυβέρνηση ετοιμάζει τη δημιουργία ενιαίας ψηφιακής πλατφόρμας που θα καταγράφει όλα τα στοιχεία κάθε αυτοκινήτου, δικύκλου ή σκάφους.

Το νέο Ψηφιακό Μητρώο Οχημάτων, που θα λειτουργήσει υπό τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα συγκεντρώνει δεδομένα από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς – Υπουργείο Μεταφορών, ΑΑΔΕ, ΚΤΕΟ, ασφαλιστικές εταιρείες, Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης κ.ά.

 Στόχος: Να υπάρξει πλήρης και διαφανής εικόνα για κάθε όχημα που κυκλοφορεί στη χώρα – αν είναι ασφαλισμένο, έχει πληρωμένα τέλη κυκλοφορίας, έχει περάσει ΚΤΕΟ, βρίσκεται σε ακινησία ή έχει αποσυρθεί.

Με τη λειτουργία της πλατφόρμας, οι αρχές θα μπορούν σε πραγματικό χρόνο να εντοπίζουν παραβάτες, να πραγματοποιούν αυτόματους ελέγχους και να επιβάλλουν πρόστιμα χωρίς καθυστέρηση.

 Τα πρώτα ευρήματα
Ήδη οι διασταυρώσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη έχουν φέρει στην επιφάνεια ανησυχητικά στοιχεία:

700.000 οχήματα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ,
243.904 κυκλοφορούν ανασφάλιστα,
113.382 δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας.
Οι ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων θα λάβουν έως τα τέλη Οκτωβρίου ηλεκτρονικά ειδοποιητήρια που θα τους καλούν να συμμορφωθούν. Αν δεν το πράξουν, θα ακολουθήσει δεύτερη ειδοποίηση με βεβαίωση προστίμου και προσαυξήσεις.

 Το «ποινολόγιο»
Από 250 έως 1.000 ευρώ για ανασφάλιστα οχήματα (500 € για επιβατηγά, 250 € για δίκυκλα).
Πρόστιμα ίσα με τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας, συν τα ετήσια τέλη.
Έως 3.400 ευρώ για όχημα που δεν έχει περάσει από ΚΤΕΟ.
Σε υποτροπή, διπλασιασμός προστίμων και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.
 Με το νέο Ψηφιακό Μητρώο, οι εποχές της «τυφλής» κυκλοφορίας φτάνουν στο τέλος τους. Το κράτος επιχειρεί –επιτέλους– να αποκτήσει σαφή εικόνα του στόλου οχημάτων στη χώρα, μειώνοντας τη φοροδιαφυγή και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια.