Αναστάτωση μετά το κλείσιμο 46 υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ – Σε απόγνωση χιλιάδες πολίτες, σφοδρή πολιτική θύελλα για το «λουκέτο»

Αναστάτωση μετά το κλείσιμο 46 υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ – Σε απόγνωση χιλιάδες πολίτες, σφοδρή πολιτική θύελλα για το «λουκέτο»
ΦΩΤΟ: ΙΝΤΙΜΕ

Σε τεντωμένο σκοινί βρίσκεται η κοινωνία αλλά και το πολιτικό σκηνικό μετά την εφαρμογή της απόφασης για το κλείσιμο 46 υποκαταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων, εκ των οποίων τα 33 στην Αττική. Οι πολίτες, κυρίως ηλικιωμένοι και κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών, βρίσκονται σε αδιέξοδο, καθώς στερούνται τον μοναδικό για πολλούς τρόπο πληρωμής λογαριασμών και διεκπεραίωσης καθημερινών υποχρεώσεων.

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ υποστηρίζει ότι το κλείσιμο βασίζεται σε οικονομικά δεδομένα και στη μείωση της φυσικής παρουσίας των πολιτών στα καταστήματα, αφού – όπως τονίζει – το 92% των συντάξεων και το 90% των δεμάτων εξυπηρετείται κατ’ οίκον. Το ετήσιο λειτουργικό κόστος των καταστημάτων που καταργούνται υπολογίζεται στα 30,6 εκατομμύρια ευρώ. Οι εργαζόμενοι, σύμφωνα με τη διοίκηση, θα μετακινηθούν σε άλλες υπηρεσίες για να ενισχύσουν τη διανομή και τη συχνότητα εξυπηρέτησης.

Η απόφαση, ωστόσο, προκάλεσε κύμα αντιδράσεων και μετατράπηκε σε πολιτική εστία σύγκρουσης. Η κυβέρνηση ρίχνει την ευθύνη για την επικοινωνιακή διαχείριση στη διοίκηση των ΕΛΤΑ, επιμένοντας παράλληλα ότι η διάσωση της εταιρείας είναι αναγκαία και ότι τα συνεχιζόμενα ελλείμματα δεν μπορούν να καλυφθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης παραδέχθηκε «ανεπαρκείς επικοινωνιακούς χειρισμούς», υπογραμμίζοντας όμως ότι «τα ΕΛΤΑ αντιμετωπίζουν ζήτημα βιωσιμότητας» και πως «υπάρχει σχέδιο εξυγίανσης που πρέπει να προχωρήσει». Από το Μέγαρο Μαξίμου προβάλλεται και το ευρωπαϊκό παράδειγμα, με δραστική μείωση ή ακόμη και πλήρη εξαφάνιση ιδιόκτητων καταστημάτων ταχυδρομείων σε χώρες όπως η Δανία, η Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η αντιπολίτευση, ωστόσο, καταγγέλλει κυβερνητική αδιαφορία και εγκατάλειψη της περιφέρειας:
– Το ΠΑΣΟΚ ζητά εξηγήσεις για την οικονομική ενίσχυση των 250 εκατομμυρίων ευρώ που είχαν δοθεί στα ΕΛΤΑ το 2020, τονίζοντας ότι «η περιφέρεια ερημώνει».
– Ο ΣΥΡΙΖΑ επιτίθεται προσωπικά στον πρωθυπουργό, κατηγορώντας τον για πλήρη απουσία διαβούλευσης με δημάρχους και βουλευτές.
– Το ΚΚΕ κάνει λόγο για «συρρίκνωση του δημόσιου ταχυδρομικού δικτύου και παράδοση υπηρεσιών σε εργολάβους».
– Ο Κυριάκος Βελόπουλος της Ελληνικής Λύσης δήλωσε με αιχμή: «Αν τα ΕΛΤΑ κλείνουν λόγω ελλειμμάτων, ας κλείσει και το κόμμα της ΝΔ που χρωστά 55 εκατομμύρια».
– Ο Δημήτρης Νατσιός της Νίκης υπογράμμισε πως «τα ΕΛΤΑ πρέπει να μείνουν ανοικτά σε κάθε ακριτική γωνιά και νησί για εθνικούς λόγους».

Την ίδια ώρα, στις πόρτες των καταστημάτων που έκλεισαν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ρόδο, Ιωάννινα και Κρήτη, αναρτήθηκαν σημειώματα που παραπέμπουν τους πολίτες στο κοντινότερο γραφείο εξυπηρέτησης. Όμως πίσω από τις κλειστές πόρτες, ο θυμός των πολιτών και η αγωνία για την επόμενη μέρα συνεχίζουν να φουσκώνουν — μαζί με τη σκληρή πολιτική αντιπαράθεση που πλέον ξεπερνά τα όρια της διοίκησης και χτυπά την καρδιά της ίδιας της κυβέρνησης.